fredag 7 november 2014

Lopme jih goeve/ snö och frost

I
Redan  torsdag/dåarsta och 6 november/ rahka , vi har lite snö på marken så det är ljust och fint och några minusgrader. Nu längtar jag efter riktig vinter med minst 20 cm  snö så att jag kan ta fram skidorna och bege mig ut i de vita spåren.
Jag är verkligen en vintermänniska även om jag tycker att sommaren är helt OK bara jag slipper alla dessa kryp som promt ska bita mig.Sommaren tillbringar jag helst till fjälls eller vid havet, jag skriver vid havet inte till havs. Att sitta vid havet ger mig samma känsla som att sitta på fjället, själen lyfter





Denna bild fick jag av en god vän hemifrån, iskristaller. Tack Susanne.

//UllaMona


2 kommentarer:

Black Iris sa...

Snart har halva den här s.k. vintern gått. När vintern är så här kan det lika gärna få bli sommar igen..

Kram Maidi

Äppelblom sa...

Hoppas du har det bra och förhoppningsvis har du lite snö också. Här regnar och snöar det om varandra och det blir bara blött och blaskigt.
Må så gott och kram (nu ska jag åka till min syster och hjälpa henne i blomaffären)!