torsdag 10 april 2014

Livet som pensionär



Nu har jag varit pensionär i drygt två månader och först nu börjar jag landa i den rollen. Det har varit lite svårt att varva ner efter ett helt yrkesliv, (jag smygjobbade 32 timmar förra månaden) jag blev totalt dagvill de första veckorna sedan kom den stora tröttheten med förfärlig huvudvärk och ont i kroppen (ingen feber eller förkylning)
Jag har inte känt någon lust att blogga ej heller att umgås med folk, jag har suttit och kurat i min pensionärsbubbla och det har känts ganska bra.

Nu börjar jag att få lite struktur över mina dagar och jag är inte lika trött längre och huvudvärken är borta Tack för det!
Det är skönt att sova tills jag självmant vaknar och vill jag vara uppe längre någon kväll så behöver jag inte tänka på att jag ska upp till en ny arbetsdag dagen därpå.
Jag hoppas att blogglusten återkommer, jag ska läsa runt lite hos Er alla mina bloggvänner och uppdatera mig lite.

// UllaMona

6 kommentarer:

Black Iris sa...

Jag hade absolut inga problem med att sluta jobbet.. Jag var så infernaliskt trött varje morgon jag kom hem från jobbet så det var hög tid att få erbjudandet jag fick..
Däremot så kan jag väl hålla med om att jag också går i nån slags pensionärsbubbla. Dagarna blir ganska lika varandra men jag trivs fortfarande efter 1 1/2 år..

Kram Maidi

Äppelblom sa...

Jag blev också lite vilsen när jag slutade jobba, men det har gått över för länge sedan och nu njuter jag bara av mitt nya liv.
Må så gott och kram!

Äppelblom sa...

En liten sommarhälsning!

Äppelblom sa...

Kommentaren försvann, så då gör jag ett nytt försök.
Jag hoppas allt är bra med dig och att du har vant dig vid ditt nya liv. Det tar lite tid efter ett långt arbetsliv. Det är viktigt med rutiner, men ack så lätt att man slarvar.
Jag skriver inte lika ofta i min blogg, men försöker att få till ett inlägg en gång i veckan i alla fall. Du som har så fina omgivningar där uppe, kan ju fota lite, så att vi andra får njuta av allt som du ser på dina promenader. Man behöver inte skriva så mycket text.
Jag håller tummarna för att du får blogglusten tillbaka och skickar med en varm höstkram! ;))

CRAFTY VIDEOS TIPS sa...

your gallery is just very nice .graphics are very nice . your website it just super. best of luck . do come visit me some time. that goes to everybody who see this. WE.HOBBIESANDCRAFTS.NET. and please sign my guestbook at the bottom of my webpage to let me know you came to see me thank you.

Äppelblom sa...

Hej Ulla Mona!
En liten fråga - har du instagram? Såg en ullamona och tänkte att det kanske är du. Om det är du, så heter jag agni48 och det vore kul om vi kunde träffas över insta istället.
Må så gott!