tisdag 7 januari 2014

2014

....för bara sisådär 5-6 år sedan lät det som år 2014 var väldigt lång borta. Det var det året som jag skulle gå i pension.

Nu är jag där och har börjat nedräkningen till sista arbetsdagen. Det känns lite konstigt, jag som jobbat i hela mitt vuxna liv, jag ska inte jobba längre, jag ska var pensionär...tidsmiljonär.

I går jobbade jag första dagen på detta år, jag har haft lång och skön decembersemester, det kändes riktigt bra.
Grabbarna som jag jobbade med hade bestämt att vi skulle äta surströmming till lunch, ja ni läser alldeles rätt...surströmming på trettondagen. Det var verkligen gottigottgott, Tack B och J för lunchen. Jag jobbade långpass mellan 8.00 och 21.30 så i morse kände jag mig lite seg.

Jag har gått över till 5:2 diet och det passar mig alldeles utmärkt, kilona smyger iväg utan större ansträngning. Jag tränar på iTrim minst två ggr/veck, idag tränade jag med pulsband, man mäter den (troliga) maxpulsen och utifrån det så lägger man nivån på träningspasset....blev totalt slutkörd men ändå med en skön känsla i kroppen.Ja, vad mera har jag gjort...jaaa slängt ut julen och släppt in ljuset.
Vi har fått lite snö nu men fru Tö är och viftar med kvasten så jag är lite orolig...jag vill ju kunna åka längdskidor.
I morgon har har jag ännu en ledig dag...

//UllaMona


1 kommentar:

Schwiing sa...

Det är fler som idkar 5:2 - började också med den och passar mig ypperligt. Hittade min väg hit, efter ett tag.