onsdag 27 januari 2010

Sitatstafett-Ordspråksstafett



Reglene er som følger: Jeg sender stafettpinnen videre til noen blogger som jeg oppfordrere til å lage et lite innlegg med et sitat eller ordtak og med et bilde som illustrere dette ordtaket/sitatet. De som får stafettpinnen og tar oppfordringen, gir stafettpinnen videre til to nye personer. Alle som er med linker tilbake til dette innlegget her hvor jeg lager en oversikt over alle bidragene! Husk å gi meg beskjed når dere har postet et sitat innlegg!

Denna ordspråksstafett startade hos Petunia och jag har fått den av Strömma .


Här kommer mitt bidrag
"Bättre en fågel i handen än tio i skogen"




Jag skickar denna ordspråksstafett vidare till

Elisabeth och Rankan

// UllaMona

8 kommentarer:

strömmas sida sa...

Vilken bra tolkning av dig :-).

Vad söt den lilla fågeln är.

kram
strömma

Petunia sa...

Det ordspråket har vi her i landet også, en vi sier at det er beder med en fugl i hånden enn ti på taket.. en betydningen er jo den same!
Takk for bidraget ditt og for at du sendte stafettpinnen videre:)

Ragnvi sa...

Morning! Tack för pinnen! Jag har fått utmaningen från en annan bloggvän också..skriver till dig som till henne...vi får se längre fram...jag är urdålig på sånt här!
Har läst o kikat ikapp hos dig...underbara vinterfoton!
Kramen!
Ragnvi

mormonsen sa...

Dette løste du kjempebra! Men jeg ble ennå mer imponert over hardrockaren Nore! :)

Alviken sa...

En bra tolkning =) Har ni snöat inne än? Har har det blåst så kallt idag så jag vet inte vad. Nu är det - 20 och det har börjat snöa igen...
Ha det gott!
Kram Maria

Elisabeth sa...

Oj, men jag är ju så himla dålig på sådant här!! Stafetter och jag brukar inte vara någon hit... men jag får fundera lite!
Däremot så ska jag göra lingonsmoothien som du hade recept på.. den såg både god och nyttig ut! Tack för det tipset, min vän.

Varm godnattkram...

strömmas sida sa...

Mixade bär med socker..eller utan socker...är jättegott och nyttigare än sylt, som har sina tillsatser och inte lika mycket bär i sig. Jag avnjöt det som blev över i filmjölken och det var också gott.

Morgonhälsningar från en nattslarva som varit ute på krogen med väninna som flyttar till Sthlm och hon och resten av gänget som följde med hem hit sen...det är 2 år sedan jag var ute på lokal och väldans ovan att vara ute såhär.

kram
strömma

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Det är just meningen att du ska bli lite nyfiken, själv hoppar mitt inredningshjärta av lycka...och jag själv också :-)

Rolig stafett, jag brukar köra med:
"Kvinna utan mage, är som en säng utan kudde"...passar mig som handsken...ha ha nu blev det visst en liten till!

Ha en bra fredag!
Kram Lina